Jel ovo nekome treba? Istraži tržište.
- info901402
- Apr 7
- 2 min read
Updated: Apr 9
Imaš ideju koja ti ne izlazi iz glave – nova usluga, proizvod, možda čak i nešto sasvim “neviđeno”? Super! Ali prije nego kreneš u realizaciju i digneš kredit jer “osjećaš da će to proći”, stani. Istraživanje tržišta nije dosadna tablica u Excelu – to je najbrža ruta od “možda” do “ima smisla”.
Provjeri potencijal svoje ideje: preuzmi besplatan dokument koji ti pomaže da brzo i jednostavno odgovoriš na ključna pitanja o svojoj ideji i tržištu.
Nova niša = Nova vrijednost
Niša nije samo praznina – to je specifična potreba na tržištu koju nitko još ne zadovoljava na pravi način. To je ono kad ljudi govore “fali nam nešto ovdje”, a ti to nešto napraviš.
Primjer? BP Event. Firma koja je prepoznala da klasični eventi više ne pale – previše protokola, premalo stvarne povezanosti. Oni su zato spojili business i pleasure u jedinstven koncept: zabavni eventi koji spajaju ljude iz poslovnog i javnog svijeta, ali u opuštenom, neformalnom okruženju. Networking uz dobru muziku, hranu i atmosferu. Nova niša? Apsolutno. Nova vrijednost za tržište? I te kako.
Ukratko – ako ljudi nisu ni znali da im nešto treba, ali im se svidi čim to vide, to si pogodio pravu nišu.

Popunjavanje potrebe: Kad nešto jednostavno fali
Zamisli selo bez pekare. Nema kruha, nema kifli, nema ni mirisa svježih peciva ujutro – katastrofa, zar ne? E to je klasičan primjer nezadovoljene osnovne potrebe. Ljudi moraju kruh naručivati iz susjednog mjesta ili peći doma – i svi bi bili sretni da se pojavi netko tko to nudi.
Upravo to je srž popunjavanja tržišne rupe: prepoznaš gdje nešto nedostaje, i ponudiš rješenje. Ne mora biti spektakularno – dovoljno je da je korisno. I da postoji stvarna, svakodnevna potreba koju nitko još nije pokrio.

Dodavanje vrijednosti: Kad je sve “ok”, ali može biti wow
S druge strane, imamo situacije gdje ništa ne fali, ali fali onaj dodatni kick. Recimo – luksuzna vila za najam s bazenom, pogledom, udobnim krevetima… ali bez saune. Sve super, ali gosti koji žele wellness doživljaj mogli bi reći: “Eh, još da je sauna…”
E tu nastupa dodavanje vrijednosti. To nisu nužne stvari, ali su one koje podižu ukupni dojam, iskustvo – i cijenu. Kad znaš što tvoji gosti žele (čak i ako to ne traže direktno), možeš im ponuditi više od osnovnog. A to “više” vrlo brzo postaje razlog zašto se vraćaju – i plaćaju više.
Zaključak
Istraživanje tržišta ti neće garantirati uspjeh, ali će ti uštedjeti jako puno glavobolja. Prije nego uložiš novac, vrijeme i živce – provjeri postoji li stvarna potreba za onim što želiš ponuditi. Tko zna, možda si baš ti taj koji će prvi donijeti pravu stvar na pravo mjesto.

Bonus savjet
Ne znaš odakle krenuti? Pitanja, ankete, lokalna čavrljanja, Facebook grupe, Booking recenzije – tržište stalno priča. Samo trebaš znati slušati.
Da ti olakšamo prvi korak, pripremili smo i kratak dokument s konkretnim pitanjima koje možeš iskoristiti u svom istraživanju – online ili uživo. Nemaš izgovor, samo klikni i počni kopati dublje.